Els universitats dels territoris de parla catalana, agrupades a la Xarxa Vives, i l’Associació Catalana de Premsa Comarcal col•laboren en una línia de treball que s’ha traduït en iniciatives com la Plataforma Interuniversitària de la Premsa Comarcal i Local o el Premi de Recerca Universitària Premsa Comarcal. Aquests projectes tenen com objectiu generar sinergies entre els universitats i els empreses del sector, us oferim ací informació sobre els grups d’investigació universitaris que treballen en aquest àmbit. Atès l’interès de la transferència de coneixements per al sector, dónes de Premsa Comarcal-ACPC i la Xarxa Vives us convidem a conèixer-els i aprofitar-els.L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) ha inclòs recentment al GICOV com a part dels grups d’investigació que col·laboren en iniciatives per a la recerca sobre el periodisme de proximitat és un àmbit d’interès comú per ambdues institucions.